Speur, speel en snuffel poster

Les voor in de klas

De onderwijsposter, met illustraties van Charlotte Dematons, geeft uw leerlingen een kijkje in de wereld van de Douane. De poster toont uiteenlopende situaties rond douanewerk op Schiphol, ook achter de schermen. In de docentenhandleiding  vindt u tips voor gebruik in de klas, met leuke vragen voor een onderwijsleergesprek.

Poster in de klas

U kunt de digitale versie van De onderwijsposter downloaden en gebruiken op smart/digibord. Ook kunt u een poster voor in de klas aanvragen door een mail te sturen met uw adres naar educatie@bdmuseum.org

Inhoudelijke voorbereiding op museumbezoek
U kunt met deze les in de klas uw leerlingen ook voorbereiden op een bezoek aan het museum.  Het museum heeft voor leerlingen in het primair onderwijs diverse  lesprogramma’s die de taken en werkzaamheden van de Douane behandelen, gedifferentieerd naar leeftijd:

• Snuffelen met Doerak leert uw leerlingen (6+) op speelse wijze kennis maken met de Douane in het museum en op het DouaneDek.
  • Veilige haven leert uw leerlingen (8+) alles over de Douane in Nederland en haar diverse taken op het gebied van veiligheid, gezondheid, economie en milieu.
  • Betrapt! laat uw leerlingen (10+) in groepsverband smokkelzaken oplossen en al doende de opsporingstaken en -middelen van de Douane ontdekken.