Nationale Museumweek digitaal van start

De Nationale Museumweek 2020 – van 20 tot en met 26 april – gaat door. Juist nu, nu de musea gesloten zijn en mensen zoveel mogelijk thuis moeten blijven, geeft de Nationale Museumweek 2020 in een digitale vorm toegang tot de culturele rijkdom die ons land kent. Met als thema: “Ontdek samen ons échte goud, in vrijheid, juist nu.”  Vanuit huis kunnen de digitale pronkstukken en online extra’s van ruim 400 musea bekeken worden. Ook wij doen hier aan mee. Kijk voor meer info over het tientje van Lieftinck op de website van de Nationale Museumweek.

Tijdens deze bijzondere online editie van de Museumweek zal er in een virtuele wereld een Gouden Pronkstuk op de Dam in Amsterdam verschijnen.

Doe mee

Iedereen krijgt de kans om zelf onderdeel uit te maken van het digitale eerbetoon aan 75 jaar culturele vrijheid: je kunt op de website van de Nationale Museumweek een foto uploaden van jouw persoonlijke kunststuk, schilderij of beeldje thuis. Met de individuele bijdragen en de pronkstukken van de musea wordt de ode aan 75 jaar culturele vrijheid. Juist nu! Omdat kunst, cultuur en erfgoed ons troost, hoop en inspiratie kan bieden.